Szkoła uczestniczyła w realizacji projektu pn. „Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I – III rzeszowskich szkół podstawowych” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Zajęcia pozalekcyjne odbywały się w roku szkolnym 2011/2012 oraz 2012/2013.
Projekt objął wsparciem 137 uczniów i uczennic naszej szkoły.
Analiza ocen opisowych oraz opinii o uczniach przygotowanych przez prowadzących zajęcia oraz wychowawców klas pokazała, że założone cele i wskaźniki zostały osiągnięte. Szczegóły znajdują się w poniższej tabeli:
Dodatkowo baza dydaktyczna szkoły została doposażona w materiały dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt, niezbędny do realizacji zaplanowanych zajęć dodatkowych.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA W KLASACH I – III RZESZOWSKICH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
PROJEKT ZAKOŃCZONO
Projekt współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
W dniu 30 września 2013 r. zakończyła się realizacja projektu pn. Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I – III rzeszowskich szkół podstawowych.
Projekt objął wsparciem 3112 uczniów i uczennic uczęszczających do 24 szkół podstawowych.
W naszej szkole objętych projektem zostało 137 uczniów.
Z 6 form wsparcia, które zakładał projekt w Szkole Podstawowej nr 25 wybrano następujące:
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych dysleksją
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w dziedzinie nauk matematyczno – przyrodniczych.
Do projektu trafiły dzieci po przeprowadzeniu diagnozy przez wychowawców poszczególnych klas we wrześniu 2011 i 2012 roku.
Analiza ocen opisowych oraz opinii o uczniach przygotowanych przez prowadzących zajęcia oraz wychowawców klas/pedagoga szkolnego pokazała, że założone cele i wskaźniki zostały osiągnięte.
W ramach projektu szkoła została doposażona w zestaw pomocy do prowadzenia poszczególnych zajęć. Były one systematycznie wykorzystywane podczas realizacji projektu.
Po zakończeniu projektu pomoce będą nadal używane do różnorodnych zajęć i zabaw z uczniami.
Koordynatorem projektu w naszej szkole była pani mgr Jolant Pyziak